sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

Tapahtumamarkkinointi

Mitä tarkoittaa?
Tapahtumamarkkinointi tarkoittaa Markkinoinnin ja tapahtuman yhdistelmää, joka perustuu ihmisten väliselle kanssakäymiselle. Tavoitteena on vahvistaa yrityksen tai tuotteen suunnitellun ja rakennetun tapahtuman avulla.
Perinteinen markkinointi ei ole nykypäivänä enää tehokasta, sillä ihmiset vastaanottavat markkinointiviestejä kokoajan. Perinteisesti markkinointiin käytetään televisiota, internettiä, lehtiä ja katumainoksia. Kyseiset keinot eivät täytä haluttuja reaktioita ihmisissä
Nykyään on turvauduttu etsimään uudenlaisia markkinointikeinoja. Tutkimusten mukaan ihmisten tapa tehdä ostopäätöksiä on muuttunut

Tapahtumamarkkinointi on tavoitteellista toimintaa, joka yhdistää organisaation ja täten myös kohderyhmät vuorovaikutteisilla tavoilla.
Tapahtumamarkkinointi on yksi monista markkinoinnin keinoista, mutta se on myöstehokas, sillä se herättää tunteita ja yhdistää ihmisiä.






Lähteet:


https://www.tapaus.fi/oppaat/tapahtumamarkkinointi-digiopas
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tapahtumamarkkinointi
http://esseepankki.proakatemia.fi/tapahtumamarkkinointi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti